dinsdag 14 september 2010

karikatuur van Jack de Vries







Karikatuur van Jack de Vries van foto tijdens bijeenkomst van de OKN (Ondernemers Kring Nieuwegein).

Samen met 3 andere "creative"leden van deze ondernemers kring heb ik de bezoekers op 13 september een kijkje in mijn karikatuur-teken-keuken gegeven.
Ik heb wat voorbeelden van mijn werk meegenomen en gedemonstreerd hoe ik een karikatuur van foto start.

Ik wilde op deze bijeenkomst laten zien hoe ik een karikatuur van foto maak. Van de schetsen , de ideeën wat er bij moet komen tot dat een tekening ontstaat die ik verder kan gaan uitwerken.

Gekozen heb ik voor Jack de Vries, ex-CDA-spindokter, oud-minister van defensie.
Van hem had ik al eens geschreven dat zijn hoofd de 'natte droom' van iedere karikaturist is.
Mooie vrolijke kop, stralende ogen, prachtige oren....

Hier zijn wat foto's.
Ik ga de schets later verder uitwerken.

Geen opmerkingen: