woensdag 6 oktober 2010

Hoe ik een tekening met 80 karikaturen gemaakt heb

Van het bedrijf Alvira kreeg ik de opdracht een tekening te maken van alle 80 medewerkers.
Ter introductie van de nieuwe naam en logo hadden ze een evenement georganiseerd.
Van de meeste medewerkers waren foto's gemaakt.
Maar van de niet aanwezigen kreeg ik pasfoto's en passen.

Eerst heb ik van alle foto's een karikatuur gemaakt.

Deze karikaturen heb ik verkleind en op een groot vel geplakt.
Op de lichtbak heb ik alle karikaturen overgetrokken.


Wel een beetje monnikenwerk, maar als de hele groep erop staat is het resultaat dat telt.


Alle karikaturen worden ingekleurd met kleurpotloden en artstix.


Hier is het uiteindelijke resultaat.
Tijdens een medewerkers bijeenkomst werd de tekening onthuld.
De boodschap was duidelijk...met z'n allen zijn wij het bedrijf.

De mensen waren erg enthousiast over de tekening.
Ik was bij de onthulling aanwezig en heb daar van een aantal medewerkers nog
persoonlijke karikaturen gemaakt.

1 opmerking:

Hugo Freutel zei

Mooi gedocumenteerd Jan.
Leuke tekening geworden.
Groet en teken ze.
Hugo